Skip to main content

PROIECTUL TRIUMPH TE-1

CREAREA UNEI CAPABILITĂȚI PENTRU MOTOCICLETE ELECTRICE ÎN REGATUL UNIT

FAZA 2 – PROTOTIPUL GRUPULUI PROPULSOR

Project Triumph TE1 - Prototype electric motorcycle sketches

 

 

Colaborarea unică dintre Triumph Motorcycles, Williams Advanced Engineering, Integral Powertrain Ltd. și WMG de la Universitatea din Warwick, finanțată de Oficiul pentru Vehicule cu Emisii Zero prin intermediul Innovate UK, a fost înființată pentru a crea evoluții revoluționare în domeniul ingineriei specializate în domeniul motocicletelor electrice și al proiectării de tehnologii integrate inovatoare.

 

 

 

 

FAZA 3 A PROIECTULUI FINALIZATĂ

Faza a treia a proiectului TE-1 a ajuns acum la final, odată cu construcția finală a prototipului demonstrativ. Integrând pentru prima dată toate inovațiile cele mai recente și finale din cadrul fluxurilor de lucru ale partenerilor de proiect, prototipul demonstrativ prezintă:

- Triumph: șasiu final, inclusiv cadru, subcadru spate, cockpit, panouri și roți, sistem de transmisie finală, inclusiv transmisie și transmisie pe curea Gates Carbon, sistem electronic, furcă Öhlins inversată de tip cartuș, un prototip unic Öhlins pentru amortizorul spate, etriere monobloc Brembo M50 și software de control al motocicletei Triumph.

- Williams Advanced Engineering: iterația finală a prototipului pachetului de baterii WAE care încorporează o ambalare specifică a celulelor pentru un centru de greutate optim, unitate de control al vehiculului, convertor DC-DC, răcire integrată, port de încărcare și capace de carbon stilizate.

- Integral Powertrain: prototipul final al grupului propulsor cu invertor integrat scalabil și motorul combinat cu tehnologie cu carbură de siliciu și răcire integrată

- WMG, Universitatea din Warwick: a fost finalizată simularea finală înainte de testare, toate rezultatele indicând că proiectul este pe cale să atingă rezultatele preconizate în materie de performanță și durabilitate. 

Printre realizările cheie ale proiectului în această fază se numără rezultatele testelor care depășesc valorile de referință actuale și obiectivele stabilite de UK Automotive Council pentru 2025, oferind o platformă cu un mare potențial pentru dezvoltarea viitoare a performanțelor motocicletelor electrice.

Obiectivul general al proiectului TE-1 a fost axat pe dezvoltarea capabilității motocicletelor electrice, pentru a contribui la viitoarea ofertă de motociclete electrice a Triumph, pentru a stimula inovația, capabilitățile și noile proprietăți intelectuale, îmbunătățind credibilitatea și profilul industriei și designului britanic.

 

 

     
       
REZULTATELE PROIECTULUI TE1 - FAZA 3:
Prototip demonstrativ

 

 

Echipa Triumph TE-1 a început faza 3 prin construirea cu succes a unei motociclete de test inițiale care a încorporat pentru prima dată bateria, invertorul, motorul și șasiul într-o singură structură. Folosind această platformă, toți partenerii de proiect au lucrat în colaborare pentru a optimiza integrarea software-ului în toate sistemele complexe, ceea ce a implicat sute de ore de teste detaliate pentru a se asigura că funcționalitatea tuturor funcțiilor și aspectelor software se comportă corect și intuitiv, așa cum s-ar aștepta un client. Acest lucru a fost validat prin simulări în condiții reale efectuate la WMG, care au implicat teste detaliate ale grupului motopropulsor și simulări pentru a evalua elementele critice din punct de vedere al siguranței referitoare la funcția motorului și la controlul vehiculului. S-au efectuat, de asemenea, teste de durabilitate pe transmisia primară pentru a asigura o înțelegere deplină a diferențelor fundamentale în ceea ce privește aplicarea sarcinii motorului electric pentru cazurile de utilizare a vehiculului, eficiența și consecințele asupra duratei de viață a angrenajului. În paralel cu această activitate, activitatea de design a șasiului special, condusă de Triumph, s-a concentrat pe realizarea cât mai fidelă a intenției stilistice din faza 2. Faza 3 a proiectului este acum finalizată cu prototipul demonstrativ TE-1 complet asamblat, ale cărui fotografii sunt dezvăluite astăzi pentru prima dată. 

Steve Sargent, Chief Product Officer al Triumph, a declarat: "În timpul fazei 3, ne-am concentrat pe construirea bazelor reale ale primului prototip de motocicletă electrică Triumph. Sunt mulțumit de rezultatul eforturilor depuse de Triumph și de partenerii TE-1 pentru a crea o motocicletă demonstrativă care nu numai că este atât de atrăgătoare din punct de vedere vizual, cu un ADN Triumph evident, dar care este, de asemenea, echipată cu un sistem de propulsie electrică complet nou cu un mare potențial pentru viitor. Aștept cu nerăbdare să continui dezvoltarea acestui vehicul demonstrativ în faza 4 și să ne folosim cunoștințele și capacitățile pentru a reuni toate tehnologiile de ultimă oră ale partenerilor într-un rezultat final care va ghida strategia electrică a Triumph pentru viitor. Experiența noastră ne spune că în acest stadiu al unui proiect nimic nu poate înlocui mersul efectiv pe motocicletă atunci când dezvoltăm manevrabilitatea, mobilitatea și caracterul, iar noi avem obiective ambițioase, concentrate spre furnizarea unei experiențe de condus noi și interesante, dar în ultimă instanță intuitivă și familiară. Aștept cu nerăbdare să am prima ocazie de a conduce prototipul finalizat."

 

În urma finalizării fazei 2 în martie 2021 a programului care a livrat o baterie complet testată pe bancul de probe, Williams Advanced Engineering a încheiat acum lucrările la faza 3, care conținea unele etape critice pentru proiect.

Pe lângă susținerea unui număr de soluții hardware și software, în special integrarea software-ului de control al motocicletei Triumph pentru a funcționa în armonie cu controlerul WAE și cu sistemul de gestionare a bateriei, echipa a îmbunătățit integrarea soluțiilor mecanice și electrice, optimizând dispunerea bateriei pentru a echilibra masa și poziționarea în cadrul șasiului.

Motocicleta pentru demonstrație este acum supusă validării și calibrării finale a nivelului bateriei pentru a se asigura că rezultatele de performanță îndeplinesc cele mai bune obiective de putere și densitate de energie din clasa sa și pentru pilot, asigurându-ne că nu există niciun compromis în ceea ce privește performanța la niveluri scăzute de încărcare.

"După o perioadă îndelungată de testare, suntem încântați să vedem în sfârșit rezultatele muncii noastre pe o motocicletă reală. Lucrând cu echipa de la Triumph, am continuat să împingem limitele tehnologiei bateriilor, ținând cont în permanență de pilot", a declarat Dyrr Ardash, Head of Strategic Partnerships, Williams Advanced Engineering "Deoarece am proiectat bateria de la zero, designul nu a fost compromis și am reușit să împingem limitele tehnologiei actuale, oferind atât performanță, cât și o autonomie foarte importantă".

 

"Suntem absolut încântați să ne îndeplinim rolul în acest proiect și să livrăm ceea ce ne-am propus să realizăm, adică un motor și un invertor scalabil, foarte bine integrat, fără cabluri de fază, magistrale sau circuite de răcire separate. Pentru aplicația TE-1, motorul atinge densități de putere de vârf și continuă de 13 kW/kg și, respectiv, 9 kW/kg, valori cu 60% mai mari decât noile obiective ale planului tehnologic APC pentru 2025. Toate acestea au fost realizate folosind materiale și procese compatibile cu producția de volum din industria auto și pe o platformă scalabilă a motorului.

"Conceptul invertorului, care este de asemenea scalabil prin reglarea numărului de etaje de putere din carbură de siliciu pentru motoare cu diametre diferite, a fost foarte performant. Unitatea TE-1 este capabilă de >500kW! Acest lucru ne oferă posibilitatea de a optimiza această platformă pentru producție.

"Unitatea care integrează motorul și invertorul se află acum pe motocicletă și oferă performanțele și eficiența ciclului pe care le-am proiectat, modelat și simulat pentru a le obține. Așteptăm cu nerăbdare feedback-ul de la testele efectuate la nivel de motocicletă și beneficiile oferite de eficiența noastră ridicată în autonomie.

„Suntem foarte mândri că am fost o parte esențială a acestui proiect interesant, care a reprezentat un punct de reper pentru motocicletele electrice și pentru industria britanică." Andrew Cross, Chief Technical Officer la Integral Powertrain Ltd.

"WMG a lucrat îndeaproape cu Triumph pentru a sprijini dezvoltarea unității de control a motocicletei prin intermediul unui proces cuprinzător de evaluare în timp real, folosind două platforme fizice personalizate. Un model fizic 3D al motocicletei a fost creat și integrat cu prima platformă pentru a permite evaluarea și perfecționarea unității de control în scenarii de conducere din lumea reală, asigurându-se că aceasta se comportă bine înainte de integrarea în prototipul inițial al motocicletei. Cea de a doua platformă a fost utilizată pentru a sprijini Triumph în evaluarea performanței energetice și de putere a întregului sistem de transmisie, precum și pentru a confirma durabilitatea acestuia. Ne-am concentrat, de asemenea, pe cercetarea și dezvoltarea controlului la alte niveluri, inclusiv pe controlul avansat al tracțiunii și pe strategiile optime de combinare a frânelor. Descoperirile în materie de modelare, simulare și control al sistemelor energetice, în special studiile de caz din lumea reală cu motociclete electrice, obținute în cadrul acestui proiect TE-1, au fost utilizate pentru a dezvolta materiale didactice privind sistemele energetice, tehnologiile de hibridizare și electrificare în cadrul programelor educaționale de la WMG." Truong Quang Dinh, profesor asociat de gestionare și control al sistemelor energetice la WMG, Universitatea din Warwick.

"WMG a ajutat, de asemenea, Triumph să înțeleagă oportunitățile și implicațiile mai largi ale electrificării pentru afacerea lor. Aceasta a inclus investigarea oportunităților pentru rețelele de încărcare a vehiculelor electrice pe două roți, nevoia de reciclare a motocicletelor electrice la nivel național, necesitatea de a dezvolta lanțuri locale de aprovizionare cu baterii și direcția pe care Triumph va trebui să o urmeze pentru a se asigura că poate proiecta, dezvolta, fabrica și distribui vehicule electrice pe două roți în viitor. Constatările acestor studii oferă, de asemenea, orientări pentru guvernele naționale și locale, în special în ceea ce privește domeniile în care intervenția la nivel de politici poate sprijini adoptarea motocicletelor electrice. 

"În multe studii întreprinse de WMG, modelele computerizate personalizate dezvoltate la universitate (cum ar fi software-ul UniWarp al universității) au fost esențiale pentru înțelegerea celei mai bune direcții sau acțiuni posibile necesare pentru diferite scenarii. Această abordare a permis WMG să cuantifice impactul de mediu al motocicletelor electrice și a definit metode prin care acesta poate fi îmbunătățit în continuare prin noi caracteristici ale vehiculelor, prin dimensionarea sistemului vehiculului sau prin noi colaborări externe." Jim Hooper, inginer principal de proiecte de vehicule electrice la WMG, Universitatea din Warwick.

 

 

ÎNCEPE FAZA 4 A PROIECTULUI

 

Odată cu finalizarea prototipului demonstrativ, poate începe faza de testare completă a proiectului TE-1 (faza 4). În următoarele 6 luni, prototipul demonstrativ va fi supus unui amplu program de testare în timp real în instalațiile de ultimă generație ale Triumph, care va cuprinde:

Testarea pe dinamometru – evaluarea funcțională de bază care să includă:

- Calibrarea accelerației
- Maparea performanțelor grupului motopropulsor
- Valorile obținute pentru putere și cuplu
- Evaluarea autonomiei și a consumului bateriei
- Elaborarea modului pilot
- Validarea funcționalității software-ului
- Optimizarea termică

Testarea pe pistă – cuprinzând evaluarea dinamică a pilotului pentru a include:

- Manevrabilitatea
- Accelerația
- Frânarea și strategia frânării regenerative
- Controlul tracțiunii
- Controlul anti-wheelie

Programul de testare a fost conceput pentru a oferi indicații cu privire la configurarea și calibrarea finală a prototipului demonstrativ.

 

FAZA 4 COMPLETARE:

La finalizarea fazei de testare live, prototipul demonstrativ va fi actualizat cu carenele și cu schema de vopsea finale, în vederea pregătirii pentru o demonstrație activă pe circuit și pentru implicarea mass-media. În acest moment, vor fi publicate rezultatele complete ale proiectului, inclusiv specificațiile finale și rezultatele testelor, precum și informații și date cheie privind modul în care TE-1 îndeplinește obiectivele proiectului în materie de inovare și stabilește noi standarde pentru sectorul motocicletelor în general, inclusiv performanța finală a bateriei și autonomia. Aceasta va fi susținută de o oportunitate pentru mass-media de a discuta cu echipa, de a vedea prototipul în acțiune pe pistă și de a asculta părerile piloților din echipa de dezvoltare.

"A fost cu adevărat captivant să vedem progresul înregistrat în timpul fazei 3 a Proiectului Triumph TE 1, prototipul final al motocicletei intrând acum în teste reale. Toți cei implicați la Triumph sunt mândri că au făcut parte din această colaborare britanică inovatoare. Personal, sunt încântat de rezultatele pe care le-am obținut deja împreună cu partenerii noștri și de avanpremiera interesantă a potențialului viitor electric care va urma", a declarat Nick Bloor, CEO al Triumph. "Așteptăm cu nerăbdare să continuăm munca ambițioasă și inovatoare asupra prototipului demonstrativ TE-1 prin faza de testare live și să împărtășim rezultatul cu fanii Triumph din întreaga lume."