SPEED TRIPLE 1200 RR
All of the triple powered performance revolution of the highly acclaimed RS with stunning sophistication, a more focused riding position and the pinnacle in premium specification.
CARACTERISTICI
Caracteristici | Detalii |
---|---|
Preț | |
Preț | Din € 19.490,00 |
Caracteristici | Detalii |
---|---|
Motor și transmisie | |
Tip | Răcire pe lichid, 12 valve, DOHC, 3 cilindri |
Capacitate | 1160 cc |
Alezaj | 90.0 mm |
Cursa | 60.8 mm |
Raport de compresie | 13.2:1 |
Putere maximă EC | 180 PS / 177.6 bhp (132.4 kW) @ 10,750 rpm |
Cuplu maxim EC | 125 Nm @ 9,000 rpm |
Sistem | Multipoint sequential electronic fuel injection with electronic throttle control |
Evacuare | Stainless steel 3 into 1 header system with underslung primary silencer and side mounted secondary silencer |
Transmisie finală | X-ring chain |
Ambreiaj | Wet, multi-plate, slip |
Cutie de viteze | 6 speed |
Caracteristici | Detalii |
---|---|
Șasiu | |
Cadrul | Aluminium twin spar frame, bolt-on aluminium rear subframe |
Basculă | Aluminium, single-sided |
Roata față | Cast aluminium, 17 x 3.5 in |
Roata spate | Cast aluminium, 17 x 6.0 in |
Anvelopa față | 120/70 ZR 17 (58W) |
Anvelopa spate | 190/55 ZR 17 (75W) |
Suspensia față | Öhlins 43mm fully adjustable USD forks, 120mm travel. Öhlins S-EC 2.0 OBTi system electronic compression / rebound damping |
Suspensia spate | Öhlins monoshock RSU with linkage, 120mm rear wheel travel. Öhlins S-EC 2.0 OBTi system electronic compression / rebound damping |
Frâne față | Twin 320mm floating discs. Brembo Stylema monobloc calipers, OC-ABS, radial master cylinder with separate reservoir, span |
Frâne spate | Single 220mm disc. Brembo twin piston caliper, OC-ABS. Rear master cylinder with separate reservoir |
Afișajul și funcțiile instrumentelor de bord | Full-colour 5" TFT instruments |
Caracteristici | Detalii |
---|---|
Dimensiuni și greutăți | |
Lățimea ghidonului | 758 mm |
Înălțime fără oglinzi | 1120 mm |
Înălțime la șa | 830 mm |
Ampatament | 1439 mm |
Rake | 23.9 º |
Trail | 104.7 mm |
Capacitatea rezervorului | 15.5 L |
Greutatea la plin | 199 kg |
Caracteristici | Detalii |
---|---|
Consum de combustibil | |
Consum de combustibil | 6.3 litres / 100 km |
Emisiile de CO2 | 144 g/km EURO 5 Datele privind emisiile de CO2 și consumul de combustibil sunt măsurate în conformitate cu regulamentul 168/2013/CE. Valorile pentru consumul de combustibil sunt derivate din condiții de testare specifice și sunt prezentate doar în scopuri comparative. Este posibil ca acestea să nu reflecte rezultatele reale din timpul conducerii. g/km |
Caracteristici | Detalii |
---|---|
Service | |
Interval de service | 16.000 km (10.000 mile) /12 luni interval de service, oricare dintre acestea survine prima dată |
VIZIONAȚI O PERSPECTIVĂ COMPLETĂ LA 360
Features
|
|
---|---|
Motor | Motor în trei cilindri de 1160 cmc (compatibil Euro 5) |
Putere și cuplu | 180CP și 125Nm |
Greutate | 199kg (la plin) |
Suspensie | Suspensie semi-activă reglabilă electronic Öhlins Smart EC 2.0 |
Frâne |
Etriere față Brembo Stylema monobloc cu discuri duble de 320 mm |
Asistent electronic pentru pilotaj | ABS optimizat în viraje și control optimizat al tracțiunii în viraje comutabil (cu unitate de măsură inerțială IMU), control anti-wheelie, cruise control |
Instrumente | Afișaj TFT de 5 inci al instrumentelor de bord cu sistem de conectare My Triumph |
Moduri de pilotaj |
5 moduri de rulare (Rain, Road, Sport, Track și Rider) |
Asistent la schimbarea vitezelor | Asistent Triumph pentru schimbarea vitezelor în sus și în jos |
Baterie | Baterie Litiu-Ion |
Lumini |
Iluminare LED integrală, cu un singur far rotund și anulare automată a semnalizării |
Keyless | Sistem complet de acces fără cheie |
Interval de service | Not Included |
Features
|
|
---|---|
Motor | Motor în trei cilindri de 1160 cmc (compatibil Euro 5) |
Putere și cuplu | 180CP și 125Nm |
Greutate | 199kg (la plin) |
Suspensie | Suspensie semi-activă reglabilă electronic Öhlins Smart EC 2.0 |
Frâne |
Etriere față Brembo Stylema monobloc cu discuri duble de 320 mm |
Asistent electronic pentru pilotaj | ABS optimizat în viraje și control optimizat al tracțiunii în viraje comutabil (cu unitate de măsură inerțială IMU), control anti-wheelie, cruise control |
Instrumente | Afișaj TFT de 5 inci al instrumentelor de bord cu sistem de conectare My Triumph |
Moduri de pilotaj |
5 moduri de rulare (Rain, Road, Sport, Track și Rider) |
Asistent la schimbarea vitezelor | Asistent Triumph pentru schimbarea vitezelor în sus și în jos |
Baterie | Baterie Litiu-Ion |
Lumini |
Iluminare LED integrală, cu un singur far rotund și anulare automată a semnalizării |
Keyless | Sistem complet de acces fără cheie |
Interval de service | Not Included |
TRACK-DERIVED TECHNOLOGY
Triumph Shift Assist up and down quickshifter and the latest generation front wheel lift control enables smoother, faster progress, both on the road and on the most demanding race circuits.
RIDE-ENHANCING TECHNOLOGY
All fitted as standard, the full LED lighting system increases visibility, the full keyless system enhances rider experience, and the fully adjustable cruise control delivers great long-ride comfort.
PREMIUM CARBON FIBRE DETAILING
Stunning, lightweight carbon-fibre components, from the subtly-branded front mudguard to the sculpted side panels deliver an indulgent, sophisticated and crafted look to the RR.
FULL COLOUR TFT INSTRUMENTS
Full-colour, user-configurable, 5” TFT instruments featuring Bluetooth phone and GoPro connectivity, turn-by-turn navigation and a lap timer, all easily accessed via intuitive switch cubes.
EXHILARATING 1160cc TRIPLE ENGINE
Developed with learnings from the Moto2™ race programme, the RR’s low-inertia triple engine produces a muscular 125Nm of torque, punching its way to a peak power figure of 180PS in a heartbeat.
Request a test rideÖHLINS SEMI-ACTIVE SUSPENSION
Quite simply the most sophisticated suspension available from Öhlins – top-of-the range Smart EC 2.0 electronically adjustable, semi-active suspension for superb handling in all conditions.
FULLY ENGAGED & COMMITTED ERGONOMICS
With a handlebar position 135mm lower and 50mm further forward than the RS, and a footrest position tailored to suit, the RR delivers the most focused ride ever without compromising comfort.
CRAFTED COCKPIT FAIRING & SINGLE HEADLIGHT
The elegant cockpit fairing design with its signature single round DRL headlight, combined with its unique clip-on handlebar set-up, make the RR instantly recognisable as the most focused Speed Triple ever.
TRACK-SPEC PIRELLI TYRES
With profiles designed for exceptional response, handling and grip, the Pirelli Diablo Supercorsa V3 tyres deliver high performance on the road and the track.
OPTIMISED CORNERING ABS AND TC
Escaping the city or tearing up the track, the RR’s advanced IMU-controlled switchable Optimised Cornering ABS and Traction Control systems inspire confidence in all situations.
PRECISION BREMBO BRAKING
The premium Brembo braking set-up with its multi-adjustable lever, twin Stylema® radial monobloc calipers and lightweight 320mm discs, provides precise and assured stopping power.
FIVE RIDING MODES
Rain, Road, Sport, Track and Rider Configurable modes give the ideal throttle response, plus optimal ABS and Traction Control settings to suit the riding conditions.