Skip to main content
Triumph moto2 prototype testing)

TESTARE



TESTAREA NOULUI MOTOR  Moto2™

Elaborarea prototipului motorului Triumph Moto2™ a început în 2017.

Preluat de la modelul Street Triple RS, liderul clasei, motorul prototip de 765 cmc a fost supus unui amplu program de dezvoltare în fabrică, la sediul Triumph Motorcycles din Hinckley, înainte de a pleca pentru primul său test pe circuit la MotorLand Aragón din Alcañiz, Spania, în august 2017.

Testarea și dezvoltarea exhaustivă în echipă au fost esențiale pentru succesul răsunător al prototipului Triumph Moto2™, iar aici vă prezentăm câteva informații despre una dintre cele mai interesante evoluții din lumea curselor!




NU NE CULCĂM PE LAURI 

La finalul sezonului de debut al Triumph în 2019, activitatea de dezvoltare a continuat în forță, beneficiind de un volum de date obținut pe parcursul unui an. Lucrând din greu în afara sezonului, testele Triumph s-au concentrat pe utilizarea datelor obținute și pe optimizarea fiecărei componente în parte.

De aici, echipa s-a concentrat pe îmbunătățiri ale dimensiunilor și toleranțelor, ceea ce le-a permis celor de la Triumph pentru 2020 să atenueze turațiile limită la retrogradarea treptelor. Combinat cu avantajul pentru echipe de a avea acum date din doi ani de utilizare a motoarelor Triumph, sezonul 2021 se dovedește a fi și mai rapid și cu curse și mai strânse.



TESTARE LA LOCUL DE MUNCĂ - PRIMUL SEZON

Cel mai exigent test al motoarelor triple Triumph a fost cel efectuat de piloți, în focul luptei. Încă de la primul Mare Premiu al erei Triumph, în Qatar, în martie 2019, puterea triple-ului de 765 cmc a revoluționat clasa Moto2™. O serie de noi recorduri a fost doborâtă imediat, iar într-o primă cursă palpitantă rezultatul a fost decis la o diferență de doar 0,026 secunde. Moto2™ se redeșteptase cu adevărat.

Până la sfârșitul sezonului, propulsoarele Triumph cu trei cilindri de 765 cmc au parcurs peste 60.000 de ture fără greșeală și au parcurs peste 300.000 km de curse în condiții de viteză maximă. Nu numai atât, dar alături de unele dintre cele mai strânse curse pe care le-a văzut vreodată clasa, Triumph a propulsat Moto2™ la 16 noi recorduri pe tur, inclusiv 12 cele mai bune tururi de circuit din istorie pentru această categorie, și 18 noi viteze maxime din 19 curse, inclusiv prima viteză maximă de peste 300 km/h pentru o motocicletă Moto2™.

 

DEBUTUL

19 noiembrie 2018.  În ultimul weekend de cursă MotoGP™ din 2018 de la Valencia, Spania, Triumph Motorcycles s-a prezentat alături de Externpro, Magneti Marelli și Dorna pentru a anunța creșterea semnificativă a puterii maxime obținute de motoarele Triumph pentru cursele Moto2™ din 2019.

 

 

 

După ce a finalizat un program de testare și dezvoltare în mai multe etape, care a durat aproape doi ani și care s-a concentrat pe maximizarea performanțelor, a durabilității și a manevrabilității, Triumph a anunțat că motorul Moto2™ reglat pentru curse va furniza o putere maximă de peste 138 de cai putere.

Triumph moto2 engine

Testele și dezvoltarea au fost realizate în strânsă colaborare cu partenerii de cursă Magneti Marelli (dezvoltarea ECU) și Externpro (dezvoltarea șasiului), Dorna, IRTA, piloții de test și, bineînțeles, cu toate echipele și piloții Moto2™.  Peste 2.500 de ture în "ritm de cursă" au fost apoi parcurse pe o serie de circuite europene de top.




Moto2 engine testing at Valencia race track




TESTAREA UNITĂȚII DE COMANDĂ A MOTORULUI

Mai 2018.  Următoarea etapă interesantă a programului motorului Triumph Moto2™ din 2019 a presupus testarea primei unități complete de control al motorului, așa cum a fost furnizată de furnizorul de ECU pentru Moto2™ Magneti Marelli.

STREET TRIPLE 765

Propulsată de evoluția motorului de curse Moto2™, pentru cea mai performantă, cu cele mai înalte specificații și cea mai agilă gamă Street Triple de până acum.

Triumph Street Triple 765 Moto2